Benefit Systems ze stabilnymi wynikami finansowymi w strategicznych obszarach działalności


Grupa Benefit Systems, oferująca rozwiązania z zakresu pozapłacowych świadczeń pracowniczych, w  tym karty MultiSport, w trzecim kwartale 2019 r. osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 380,2 mln zł, co stanowiło wzrost o 28% wobec analogicznego okresu roku ubiegłego. Jednocześnie Grupa odnotowała zwiększenie zysku operacyjnego do 55,9 mln zł oraz porównywalny względem trzeciego kwartału 2018 r. poziom zysk netto.

 - Mamy za sobą dobry kwartał, odnotowaliśmy wzrost przychodów we wszystkich naszych segmentach operacyjnych. Kontynuowaliśmy także wdrażanie działań organizacyjnych, marketingowych oraz sprzedażowych, które mają służyć zwiększaniu sprzedaży i efektywności w naszych klubach fitness - mówi Bartosz Józefiak, członek zarządu Benefit Systems.

W ramach segmentu Polska, obejmującego sprzedaż kart sportowych oraz inwestycje i zarządzanie klubami fitness na rodzimym rynku, w trzecim kwartale br. Grupa Benefit Systems osiągnęła przychody ze sprzedaży w wysokości 282,6 mln zł, co stanowiło wzrost o 20% r/r. Było to wynikiem zwiększenia liczby kart sportowych o 129,3 tys. do poziomu 1 046,5 tys. na koniec trzeciego kwartału (wzrost o 14% r/r) oraz efektywnie przeprowadzonej akcji wakacyjnej, a także wdrożonych procesów optymalizujących sprzedaż oraz koszty w klubach fitness. Będą one rozwijane w kolejnych kwartałach.

Analizy rynku jednoznacznie potwierdzają duży potencjał dla dalszego zwiększania sprzedaży kart sportowych. Trend dbania o siebie, którego ważnym elementem stał się aktywny tryb życia oraz silnie obecna w Europie moda na bycie „fit” systematycznie wzmacniają się także w Polsce. Według badania MultiSport Index 2019 obecnie 21 mln Polaków, czyli aż 64% społeczeństwa, jest aktywnych fizycznie. Dalszemu zwiększaniu sprzedaży kart sportowych sprzyja też niska stopa bezrobocia i wzrost liczby zatrudnionych. W rezultacie rośnie rynek świadczeń pozapłacowych, który w 2018 roku osiągnął wartość 12,2 mld zł wobec 11,3 mld zł rok wcześniej.
- Korzystamy z pozytywnych trendów, ale podejmujemy też liczne działania zwiększające atrakcyjność flagowego produktu, również wśród małych i średnich przedsiębiorstw. Jednocześnie w związku z oczekiwaniami działów HR, by dawać pracownikom elastyczność wyboru świadczeń pozapłacowych, rozwijamy technologicznie platformę kafeteryjną jako dodatkowy kanał dystrybucji zwłaszcza kart sportowych. Są one najczęściej wybieranym benefitem przez pracowników i wciąż zyskują na popularności  – komentuje Emilia Rogalewicz, członek Zarządu Benefit Systems.

W segmencie Kafeterie Grupa Benefit Systems odnotowała wzrost liczby użytkowników do poziomu 444 tys., czyli o ponad 100 tys. więcej niż w analogicznym okresie roku ubiegłego. Jednocześnie obroty segmentu w III kwartale br. wyniosły 93,3 mln zł (wzrost o 25% r/r), co przełożyło się na zwiększenie przychodów ze sprzedaży do poziomu 13,9 mln zł w tym okresie wobec 11,7 mln zł rok wcześniej.

Grupa w dalszym ciągu notuje też wzrosty sprzedaży w segmencie Zagranica, w ramach którego raportowane są wyniki sprzedaży kart MultiSport z Czech, Słowacji, Bułgarii, Chorwacji i Grecji. Liczba kart w tych krajach na koniec trzeciego kwartału 2019 r. wzrosła do 289,6 tys. sztuk, czyli o 55% r/r. Jednocześnie, przychody ze sprzedaży zagranicznej segmentu wyniosły 81,4 mln zł w trzecim kwartale, co stanowiło wzrost o 48% r/r.
Jednocześnie w ramach Grupy kontynuowany był w omawianym okresie proces integracji spółek zależnych, zapoczątkowany pod koniec 2018 r. W efekcie spółki prowadzące kluby fitness i obiekty sportowo-rekreacyjne oraz spółki zarządzające inwestycjami w kluby fitness podlegały stopniowej reorganizacji, której efektem jest włączenie do spółki Benefit Systems.

Dodatkowe informacje dostępne są na stronie https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/raporty/.

***
Benefit Systems SA  działa na polskim rynku od 2001 roku. Spółka jest twórcą programu sportowo-rekreacyjnego MultiSport, który wspiera aktywny i zdrowy tryb życia jego użytkowników. Karty sportowe zapewniają dostęp do ponad 4 500 obiektów sportowo-rekreacyjnych w ponad 650 miastach na terenie całego kraju. Oferta sportowa jest rozwijana z powodzeniem przez Spółkę również w Czechach, na Słowacji, w Bułgarii, Chorwacji i Grecji. Ważnym obszarem działań Benefit Systems jest promowanie aktywnego stylu życia na każdym jego etapie, dlatego Spółka realizuje inicjatywy wspierające aktywność fizyczną dzieci, dorosłych oraz seniorów. www.benefitsystems.pl.

 

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Prywatności.