Najczęściej zadawane pytania

Flagowym produktem Grupy jest karta MultiSport. W Polsce karta MultiSport Plus oferuje nielimitowaną liczbę wejść w miesiącu do blisko 4600 obiektów sportowo-rekreacyjnych i uprawianie aż 25 dyscyplin sportowych. Wersja Classic oraz Light karty pozwala na wejścia do nieco mniejszej liczby obiektów odpowiednio raz dziennie oraz bądź też z miesięcznym limitem wizyt. Poza tym, posiadamy karty MultiSport dedykowane dla odpowiednich grup wiekowych: Kids, Aqua (dostęp do ponad 500 basenów dla dzieci), Student czy Senior. Mamy w ofercie również karty naszej spółki zależnej VanityStyle: FitProfit oraz FitSport dające odpowiednio nielimitowane oraz 8 wejść w miesiącu do wielu obiektów sportowych.

 

Za granicą oferujemy kartę MultiSport oferującą wejścia do obiektów sportowych raz dziennie oraz produkt dla dzieci.

Naszymi klientami są pracodawcy – i to za ich pośrednictwem użytkownicy mogą nabyć nasze karty. Pracodawcy mają wybór formy finansowania – mogą pokryć całość kosztów karty lub zdecydować się na formę współfinansowania dzieloną z pracownikiem. Najczęściej wybierany schemat współfinansowania to taki, w którym pracownicy i pracodawcy finansują kartę w formule 50:50, ale możliwe są również inne proporcje.

Użytkownicy zyskują dostęp do kilku tysięcy obiektów w całej Polsce (większości klubów fitness czy basenów) w ramach jednego produktu. Dzięki partycypacji pracodawcy, pracownicy mogą za stosunkową niewielką kwotę korzystać z szerokiego wachlarza usług, w tym różnych dodatków online. Gdy użytkownicy chcą spróbować nowego miejsca do treningu, nie muszą się martwić o wypełnianie formalności na miejscu – wystarczy pokazać kartę wraz z dokumentem potwierdzającym tożsamość lub aplikację na telefonie. Dbanie o kondycję oraz zdrowie staje się dzięki temu prostsze oraz tańsze.

 

Dla pracodawców karta sportowa pozwala w komplementarny sposób wynagradzać swoich pracowników unikalnym produktem. Pozwala też na zwiększenie ich atrakcyjności na rynku pracy i wspiera retencję pracowników. Dodatkowo korzystanie z karty poprawia kondycję i zdrowie pracowników, co dla pracodawcy może się przełożyć na niższe koszty związane z absencją pracowników. Rozliczenie produktu to również mniej pracy dla działów administracyjnych – Firmy dostają jedną fakturę, a nie kilkadziesiąt z różnych obiektów.

Benefit Systems wraz z kartą MultiSport jest obecny w Czechach od 2010 roku, w Bułgarii i na Słowacji od 2015 roku oraz od 2018 w Chorwacji. W 2021 ogłosiliśmy przygotowania do wejścia na rynek w Turcji.

W ramach programu MultiSport użytkownicy mają dostęp do Strefy MultiSport pod adresem: www.kartamultisport.pl. W serwisie dostępne są nie tylko informacje o koncie czy wyszukiwarka obiektów, ale także kreator diety, kursy mindfulness, językowe i podstaw jogi. Od 2021 roku oferujemy nowy produkt – MultiLife – który jest produktem opartym przede wszystkim o usługi online w obszarze zdrowia/fitness/wellness.

 

W 2020 stworzyliśmy od podstaw portal Yes2Move.pl – platformę online do ćwiczeń. W godzinach popołudniowych są na niej dostępne treningi live prowadzone przez najpopularniejszych trenerów z naszych klubów fitness. Na platformie znajduje się również ponad 800 nagranych treningów w formie wideo czy gotowe zestawy ćwiczeń. Platforma jest dostępna dla indywidulanych klientów  w naszch klubach oraz jest udostępniana w ramach karty MultiSport i programu MultiLife. W 2021 r. pracujemy nad udostępnieniem platformy w wersji aplikacji mobilnej.

 

Pod marką Yes2Move prowadzimy również internetowy sklep www.sklep.yes2move.com z suplementami, żywnością dietetyczną i akcesoriami wspierającymi treningi.

 

Również nasze platformy kafeteryjne są produktem cyfrowym. Są to platformy typu marketplace oferujące pracownikom naszych klientów bilety na wydarzenia kulturalne, wyjazdy turystyczne, karty sportowe, bony do sklepów stacjonarnych i e-commerce oraz wiele innych.

W 2021 r. wystartowaliśmy z nowym projektem MultiLife, czyli produktem opartym przede wszystkim o ofertę online i skierowanym dla osób, które są zainteresowane aktywnym i zdrowym trybem życia, ale nie decydują się na ćwiczenia w obiektach sportowych. Chcemy rozwijać ten produkt z uwzględnieniem najważniejszych trendów w obszarze zdrowia/fitness/wellness; również tych, które przyspieszyły w trakcie pandemii. Oferta MultiLife oferuje dostęp do takich usług jak: Kreator Diety, platforma treningowa Yes2Move, kurs Mindfulness, konsultacje psychologiczne czy konsultacje wideo z trenerami i dietetykami.

Na koniec 1. kwartału 2021 roku Grupa Benefit Systems miała w Polsce 157 obiektów, w tym 68 klubów fitness marki Zdrofit, 27 klubów Fabryki Formy, 17 klubów Fit Fabric oraz Fitness Academy, 16 pod marką My Fitness Place oraz 11 siłowni sieci S4. Grupa posiada w swoim portfolio również basen Wesolandia.

 

Na rynkach zagranicznych jesteśmy operatorem 25 klubów, w tym 15 w Czechach, 9 w Bułgarii oraz 1 na Słowacji.

 

W całym 2021 r. planujemy otwarcie maksymalnie 7 klubów w Polsce oraz 3 klubów na rynkach zagranicznych. W dłuższym terminie, Grupa podchodzi do rozwoju sieci w sposób selektywny, biorąc pod uwagę przede wszystkim atrakcyjność nowych lokalizacji dla użytkowników programu MultiSport oraz indywidualnych użytkowników siłowni.

W naznaczonym pandemią 2020 roku Grupa miała 50,5 mln zł wydatków inwestycyjnych, w tym 21,2 mln zł wydatków na aktywa niematerialne (oprogramowanie oraz IT) i 29,3 mln zł wydatków netto na środki trwałe, głównie w klubach. Wydatki inwestycyjne w 2020 r. były znacząco niższe niż w latach wcześniejszych.

 

W 2021 r. Grupa planuje ok. 70 mln zł Capex-u, w tym podobnie jak przed rokiem 20 mln zł na wartości niematerialne oraz ok. 50 mln zł na otwarcia i remonty w klubach Fitness. W dłuższym terminie, poziom wydatków inwestycyjnych będzie uzależniony przede wszystkim od tempa otwarć klubów fitness.

Według naszych szacunków, długoterminowy potencjał rynku polskiego to 1,8-2,2 mln kart.

 

Naszymi klientami są firmy zatrudniające 4 mln pracowników (spośród puli 10 mln pracowników zatrudnionych w firmach, gdzie jest powyżej 10 pracowników). Drugim polem rozwoju jest tzw. dosprzedaż, czyli zwiększanie ilości kart wśród pracowników u obecnych już klientów.

 

Dodatkowo kontynuujemy rozwój w obszarze kart sportowych dla dzieci, studentów oraz seniorów.

 

W przypadku segmentu Zagranica, cztery kraje na których działamy mają sumarycznie nieco mniejszą liczby ludności niż Polska. Oczkujemy, że w długim terminie potencjał rozwoju kart MultiSport jest podobny jak w Polsce.

 

Powyższe szacunki odnoszą się do sytuacji przed pandemią. Pomimo krótkoterminowych turbulencji, jesteśmy przekonani, że w długim terminie trendy pro-zdrowotne się nasilą. Zgodnie z raportami WHO, aktywność fizyczna jest jedną ze składowych dbania o odporność. Sądzimy, że wraz ze wzrostem świadomości, ilość osób aktywnych fizycznie się zwiększy, co przełoży się na jeszcze większy potencjał rynków, na których działamy.

Wybierając nowe destynacje rozwoju geograficznego, zwracamy uwagę przede wszystkim na rozdrobniony rynek fitness, dużą urbanizację oraz istnienie dużych miast, a także korzystne otoczenie konkurencyjne. Ważne są również trendy, które świadczą o wzroście znaczenia zdrowego trybu życia i aktywności fizycznej.

 

Biorąc pod uwagę nasze kryteria selekcji, te rynki Europy Zachodniej, na których na rynku fitness dominuje kilku dużych graczy, nie wpisują się w naszą wizję rozwoju. Nieustannie analizujemy inne rynki pod kątem dalszej ekspansji.

 

W 2021 ogłosiliśmy przygotowania do wejścia na rynek w Turcji.

Są to platformy typu marketplace oferujące wybór różnego rodzaju świadczeń dla pracowników udostępniane poszczególnym pracodawcom. Za pośrednictwem tego portalu pracodawcy ułatwiają swoim pracownikom wybór wykorzystania funduszy socjalnych/benefitów pozapłacowych. Na platformie można kupić bilety na wydarzenia kulturalne, opłacić wyjazdy turystyczne, bony do sklepów stacjonarnych i e-commerce etc. Benefit Systems pośredniczy w tym procesie.

 

Kafeterie są dla nas ważne w kształtowaniu relacji z działami HR – w jednym miejscu udostępniamy zbiór możliwości wykorzystania świadczeń pozapłacowych, w tym także wyboru karty MultiSport. Jest to bardzo ważne zwłaszcza dla klientów o największej liczbie pracowników, ponieważ istotnie ułatwia zarządzanie świadczeniami pozapłacowymi przy rozbudowanej kadrze. W 2020 obroty na platformie wyniosły ponad 375 mln zł.

W dniu 9 grudnia 2019 roku Zarząd Spółki Benefit Systems przyjął politykę dywidendową na lata 2020-2023, która zakłada rekomendowanie Walnemu Zgromadzeniu wypłatę dywidendy o wartości co najmniej 50% skonsolidowanego zysku netto grupy kapitałowej Spółki za poprzedni rok obrotowy. Rekomendacja Zarządu będzie każdorazowo uwzględniała sytuację finansową i płynnościową, perspektywy rozwoju oraz potrzeby inwestycyjne.

 

W 2020 oraz 2021 roku Spółka odstąpiła od polityki dywidendowej z uwagi na niepewnością gospodarczą wywołaną epidemią koronawirusa COVID-19.

 

Szczegółowe informacje na temat dywidend oraz historii dzielenia się zyskiem z akcjonariuszami są dostępne tutaj: https://www.benefitsystems.pl/dla-inwestora/akcje/polityka-dywidendy/

Ta strona wykorzystuje pliki cookies (niewielkie pliki tekstowe przechowywane przez przeglądarkę internetową na urządzeniu użytkownika) m.in. do analizy statystycznej ruchu, dopasowania wyglądu i treści strony do indywidualnych potrzeb użytkownika. Pozostawiając w ustawieniach przeglądarki włączoną obsługę plików cookies wyrażasz zgodę na ich użycie. Jeśli nie zgadzasz się na wykorzystanie plików cookies zmień ustawienia swojej przeglądarki. Więcej znajdziesz w Polityce Cookies.