Ponad 613 tysięcy kart sportowych oraz utrzymane tempo wzrostu przychodów – Benefit Systems prezentuje wyniki za 2015 rok


  • 613 tysięcy kart sportowych, wzrost o 86 tys., zmiana o 16,2% r/r
  • Zysk netto za rok 2015 wyniósł 48,7 mln zł, wzrost o 26,2% r/r

- W 2015 roku zrealizowaliśmy zakładane cele biznesowe i osiągnęliśmy bardzo dobre wyniki. W szczególności cieszy stabilny rozwój kart sportowych, których liczbę zwiększyliśmy do poziomu ponad 613 tysięcy. Utrzymująca się dynamika sprzedaży jest wyraźnym sygnałem, że oferujemy produkt atrakcyjny i dopasowany do potrzeb użytkowników zainteresowanych aktywnym trybem życia – mówi Izabela Walczewska – Schneyder, członek Zarządu Benefit System SA.

Grupa Benefit Systems realizowała w 2015 roku działania związane z rozwojem oferty kart sportowych na rynku słowackim i bułgarskim, gdzie obecnie trwa proces pozyskiwania klientów. Z kolei w Czechach, gdzie Grupa działa od ponad pięciu lat, na koniec 2015 roku aktywnych było ponad 24 tysiące kart sportowych, co oznacza wzrost o 50% rok do roku.

- W ubiegłym roku nasi partnerzy z branży fitness, czyli Calypso Fitness, Fabryka Formy, Fitness Academy oraz Zdrofit, otworzyli 19 nowych klubów, powiększając ich łączną liczbę do 66 obiektów o powierzchni ponad 78 tys. m2. Segment Fitness w 2015 roku osiągnął 43,7 mln zł przychodów ze sprzedaży. Inwestycje w sieci klubów fitness mają na celu dalszy rozwój atrakcyjnej oferty obiektów sportowo-rekreacyjnych dla użytkowników kart sportowych - dodaje Izabela Walczewska – Schneyder.

Segment Kafeterie w 2015 roku podwoił przychody do poziomu 34,3 mln zł. Platformy kafeteryjne MyBenefit oraz MultiKafeteria zanotowały w tym okresie  148,5 mln zł obrotów (w 2014 roku 80 mln zł). Z obu platform minionym roku skorzystało prawie 180 tys. użytkowników. Grupa zamierza kontynuować rozwój platform oraz oferty w strategicznych kategoriach sportu, kultury, rozrywki oraz turystyki.

Łącznie w 2015 roku sprzedaż Grupy Benefit wzrosła o 28,5% rok do roku i wyniosła 581,5 mln zł. Oprócz wzrostu liczby kart sportowych, na wartość skonsolidowanych przychodów ze sprzedaży wpłynęło także objęcie spółek fitness (Fitness Academy, Fabryka Formy), spółki MyBenefit oraz spółek zagranicznych konsolidacją metodą pełną. EBITDA Grupy w 2015 roku osiągnęła poziom 70,4 mln zł i zwiększyła się o 27,6% w porównaniu do 2014 roku. Zysk netto wyniósł 48,7 mln zł, o 26,2% więcej niż w 2014 roku.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując wizytę w serwisie wyrażasz zgodę na postanowienia naszej Polityki odnośnie plików cookies. Dowiedz się więcej