Finansowanie

Program MultiSport może być finansowany z różnych źródeł. To potrzeba pracodawcy oraz jego pracowników, a także posiadany budżet determinują sposób finansowania programu. Dostępne rozwiązania to:

  • Zakładowy Fundusz Świadczeń Socjalnych (ZFŚS),
  • Środki obrotowe firmy,
  • Środki własne pracownika (płatność indywidualna lub miesięczne potrącenie z wynagrodzenia),
  • Finansowanie z dwóch lub więcej wymienionych powyżej źródeł.

Program MultiSport jest programem abonamentowym. Na jego wycenę wpływ ma wiele czynników, w tym liczba osób zgłaszanych do programu oraz tzw. model finansowania, wynikający z procentowego podziału miesięcznego kosztu karty MultiSport między pracodawcę i pracownika. Najpopularniejsze modele finansowania to:

  • Całościowe finansowanie Programu MultiSport przez pracodawcę
  • Podział kosztów między pracodawcę i pracownika w proporcji 50/50

Warto podkreślić, że proporcje finansowania mogą być dowolne. W większości przypadków zależą od filozofii finansowania świadczeń pozapłacowych przyjętych w danej firmie.

W Programie MultiSport okres rozliczeniowy wynosi jeden miesiąc kalendarzowy (koszt abonamentu kalkulowany jest w skali jednego miesiąca).

Podstawowy termin płatności to 14 dni.

W zespole mogą pojawiać się pracownicy w mniejszym stopniu zainteresowani uczestniczeniem w zajęciach sportowych. Dla tej grupy Benefit Systems SA oferuje atrakcyjne programy dostosowane do indywidualnych preferencji oraz posiadanego przez pracodawcę budżetu. Są to m.in. MultiBilet, BenefitLunch oraz MyBenefit.

Program BenefitLunch może być finansowany ze środków obrotowych firmy oraz z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych.

W przypadku finansowania Programu BenefitLunch ze środków obrotowych, pracodawca korzysta z tzw. ulgi ZUS. W świetle par. 2 ust. 1 pkt 11 rozporządzenia składkowego (Dz. U. z 1998 r., Nr 161, poz. 1106) z podstawy wymiaru składek została wyłączona wartość finansowanych przez pracodawcę posiłków przekazywanych pracownikom do spożycia – do kwoty 190 zł miesięcznie na jednego pracownika.

UWAGA: pracodawca może skorzystać z ulgi ZUS tylko wtedy, jeżeli udostępnił swoim pracownikom świadczenie umożliwiające zakup posiłku jedynie w gotowej postaci.

Finansowanie Programu BenefitLunch z ZFŚS powinno wynikać z wyraźnych zapisów zakładowego regulaminu funduszu. Pomoc rzeczowa i jej wysokość powinny być uzależnione od kryteriów socjalnych określonych w ustawie.

Klient otrzymuje raz w miesiącu fakturę, co jest najprostszym rozwiązaniem dla Działu Finansowego i Działu Personalnego. Na prośbę Klienta, każdorazowo załącznikiem do faktury może być pełna lista osób posiadających kartę abonamentową.

Program MultiBilet można finansować z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) oraz ze środków obrotowych firmy. To potrzeba pracodawcy i jego pracowników oraz budżet determinują, z którego z tych źródeł zostaną sfinansowanie produkty z oferty Programu MultiBilet.

Płatności dokonywane są w następujący sposób:

  • Nowy Klient – na adres e-mail zostanie przesłana faktura proforma. Po odnotowaniu wpłaty na konto, zamówiona liczba kuponów MultiBilet wraz z oryginałem faktury zostanie wysłana do Klienta poprzez firmę kurierską.
  • Klient Benefit Systems – po złożeniu zamówienia, zamówione kupony MultiBilet wraz z fakturą zostaną wysłane do Klienta poprzez firmę kurierską. Klient zapłaci Benefit Systems wynagrodzenie przelewem w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury VAT.

Program MultiKafeteria może być finansowany z wielu źródeł jednocześnie. To potrzeba pracodawcy i jego pracowników oraz budżet determinują czy świadczenia będą opłacone z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS), środków obrotowych firmy lub środków własnych pracownika (płatność indywidualna lub potrącenia z pensji).

Program MultiKafeteria jest konstruowany w oparciu o indywidualne potrzeby pracodawców i ich pracowników. W zależności od oczekiwań, rozliczenie kosztów Programu MultiKafeteria może odbywać się o generowane z systemu raporty (dla pełnej kontroli kosztów) lub przedpłatę (dla ograniczenia formalności do minimum).

Program MultiTeatr można finansować z Zakładowego Funduszu Świadczeń Socjalnych (ZFŚS) oraz ze środków obrotowych firmy. To potrzeba pracodawcy i jego pracowników oraz budżet determinują, z którego z tych źródeł zostaną sfinansowanie produkty z oferty Programu MultiTeatr.

Płatności dokonywane są w następujący sposób:

  • Nowy Klient – na adres e-mail zostanie przesłana faktura proforma. Po odnotowaniu wpłaty na konto, zamówiona liczba voucherów MultiTeatr wraz z oryginałem faktury zostanie wysłana do Klienta poprzez firmę kurierską.
  • Klient Benefit Systems – po złożeniu zamówienia, zamówione vouchery MultiTeatr wraz z fakturą zostaną wysłane do Klienta poprzez firmę kurierską. Klient zapłaci Benefit Systems wynagrodzenie przelewem w terminie 14 dni od daty wystawienia faktury VAT.

Nasz serwis wykorzystuje pliki cookies (ciasteczka). Kontynuując wizytę w serwisie wyrażasz zgodę na postanowienia naszej Polityki odnośnie plików cookies. Dowiedz się więcej